sobota, 3 stycznia 2015

POLECAM!!!

,,DZIECIŃSTWO POWINNO BYĆ TAK PIĘKNE, ŻEBY PRZEZ CAŁE ŻYCIE KAŻDE WSPOMNIENIE O NIM DODAWAŁO NAM SIŁ"

Zachęcam do zapoznania się z książkami otrzymanymi z  Fundacji Rozwoju Dzieci im. Komeńskiego.



,,Wszystkie dzieci są zdolne: jak marnujemy wrodzone talenty"- Gerald Huther, Uli Hauser
Wszystkie dzieci są zdolne

Autorzy przekonują nas, że koncepcja ''różnicowania talentów" praktykowana w systemie wychowania i edukacji, jest koncepcją przestarzałą, ma zgubny wpływ na dzieci, jest presją wywieraną na najmłodszych. Każde dziecko jest na swój sposób zdolne, mając tą wiedzę można sprawić, że nauka będzie dla dziecka przyjemnością.
,,Zabawy paluszkowe"- Sąsiadek Krzysztof
Zabawy paluszkowe
Proponowane w książce zabawy przydadzą się w każdej wolnej chwili, kiedy nudno albo brakuje zabawek. Zabawy paluszkowe poprawiają zdolności manualne, przygotowują do układania, konstruowania, lepienia, wycinania, rysowania, pisania itp. Podczas zabawy wywiązuje się pozytywny emocjonalny kontakt między dzieckiem a osobą bawiącą się z nim. W trakcie zabaw paluszkowych dziecko wzbogaca swoje słownictwo.

,,Kiedy miałem 5 lat, mama mówiła mi, że szczęście jest kluczem do prawdziwego życia. Gdy poszedłem do szkoły, zapytali mnie, kim chcę być gdy dorosnę. Odpowiedziałem: ,,Chce być szczęśliwy". Powiedzieli mi, że nie zrozumiałem pytania. Ja im powiedziałem, że nie rozumieją życia" 
                John Lenon


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz